Camilla Bellander-lektion

 
Idag var det dags för lektion med Camilla Bellander igen! (Det är henne ni ser på bilden ovan)
Gerd jobbade med Vippan och i början hade vi kapsonen på henne men efter ett tag fick vi gå över till tränsbett för hon har så lätt att ignorera ens hjälper, så istället för att ha dragkamp valde vi då att ha ett vanligt tvådelat och få fram kommunikationen bra.
Hon var stundvis superfin men hon är dels väldigt tjorvig av sig, bossig och bökig och dels så har hon ganska jobbig klåda ibland, så det förstör ju lite för henne. Men hon hade sina moments!
 
Jag jobbade sen med Clooney och det gick mycket bättre än sist eftersom att han inte var så hungrig nu, så han fokuserade på oss 100%. Dock blir han också som Vippan lite jobbig och vill ha sin vilja igenom men det gick bra ändå. Framöver ska jag även ha tränsbett på honom och skola honom på det, innan jag går över till bettlöst, när han kan alla hjälper. Är väldigt anti mot bett som ni kanske eller kanske inte vet, men tänker ju och andra sidan så att det är inget bra och kan bli rent utav farligt om jag rider Clooney utan kontroll. Då skolar jag hellre honom först med mjuk hand och kan senare gå över till att rida enbart med säte och bettlöst.

Har tyvärr inga bilder från när jag jobbade med Clooney så här får ni en till bild på söta Vippan <3
Postat av: Sandra

Tycker det låter vettigt att börja med bett om det inte känns säkert och ta det försiktigt och sen gå över helt till bettlöst, istället för att traggla med bettlöst och det blir fel. Men jag skulle valt ett tredelat eller rakt bett istället för ett tvådelat, fast å andra sidan kanske de gillar tvådelat mer? :)

sv: Ja, men då förstår jag! Inte lätt det där alltså, samma händer mina hästar, haha! Antingen sitter det perfekt men hästen kan inte andas eller så sitter det för lågt ner men hästen kan andas, joooobbigt!!

2014-09-06 @ 17:42:58 / http://scoccosfideli.horseworld.se
Postat av: Caroline

Tredelat eller rakt är snällare än tvådelat då tvådelat trycker i gomtaket på dom! Låter supervettigt att börja med bett, så gör jag och Turbo. För tillfället har han 3-delat sötmalm som han älskar, rekommenderas verkligen. :)

2014-09-06 @ 19:52:48 / http://turbosuit.blogg.se
Postat av: fashion

Såå sööt!

2014-09-06 @ 23:28:53 / http://nattstad.se/fashioninspiration

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: