privatlektion i NH

Idag hade jag min första lektion i NH! Det gick sååå bra ♥
Vi började med något hon kallar zon-träning typ, och det är att hästen ska respektera ens utrymme och inte komma "på" en. Så då var vi tvungen att lära honom att när man skakar i ledrepet betyder det att han ska backa. I början var han väldigt motvillig och fast han visste vad han skulle göra så ville han inte riktigt koncentrera sig, men efter ett tag gick det bättre och då försökte han verkligen och blev mer och mer lugn. Vi hade som mål att han skulle tugga, gäspa och slicka mycket samt frusta sådär avslappnat och det gjorde han! När vi slutade stod han och vilade med sänkt huvud och jag kliade honom i pannan :)

Postat av: Denise

Kul att det gick så bra första gången! :D Och vad roligt att gå på nh-lektion :) Säkert otroligt lärorikt!

sv: HJÄLP! :o Och där jag bodde förr gnällde vi på att sista bussen gick vid 9 tiden hehehe...

2014-03-19 @ 22:43:01 / http://flingans.nu
Postat av: undefined

Vad kul att det gick bra :D

2014-03-20 @ 13:26:43 / http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Nettan

Det var roligt att höra att du fått så stort utbyte av en privat NH-lektion! Ska själv ha en sådan första lektion med en av våra hästar inom kort, som hjälp inför lastningsträning:)

Svar: Ja det var lätt värt de 350 kronorna :) ♥
・゚♥ ✞ ✧:* Nᴇᴀ *:・゚♡ ✧* ▲

2014-03-22 @ 01:28:34
Postat av: Eden

Åhh... NH är så sjukt spännande tycker jag, vill jättegärna ta lektion! Vad roligt att det gick bra<3

2014-03-23 @ 14:34:52 / http://kees.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: